PROGRAM NA LATA 2009/2012

L.p.

MODUŁ

TREŚCI

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

EFEKTY

1.

Promocja zdrowia poprzez ruch i aktywność fizyczną.

1. Organizacja wyjazdów, wyjść o charakterze kulturalnym.

2. Organizacja wycieczek.

3. Organizacja wyjazdów na zieloną szkołę kl. III i kl. specjalnych.

 

  • Udział uczniów w wycieczkach, wyjazdach do teatru, kina, muzeum, itp.
  • „Wieczór bajek”,
  • Apele, akademie szkolne.

 

  • Uczniowie wraz z wychowawcą przynajmniej raz  w roku organizują wycieczkę o charakterze kulturalnym i turystyczno – rekreacyjnym.

 

Aktywne spędzanie czasu wolnego.

1. Podnoszenie kondycji fizycznej i rozwijanie zdolności poprzez uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych.

 

 

 

 

 

 

 

  • Zajęcia gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej,
  • Zajęcia sportowe – piłka nożna, koszykówka,
  • Zajęcia taneczne,
  • Zajęcia plastyczne,
  • Zajęcia teatralne,
  • Zajęcia techniczne,
  • Zajęcia rytmiczne,
  • Zajęcia prowadzone w świetlicy szkolnej,
  • Gromada zuchowa „Leśni Władcy”,
  • Harcerze.

 

  • Uczeń zna podstawowe kroki tańców towarzyskich,
  • Uczeń zna zasady gier zespołowych,
  • Uczeń rozwija zdolności, zainteresowania,
  • Uczeń umie wcielać w życie idee harcerskie,
  • Uczeń potrafi współpracować w grupie,
  • Uczeń potrafi prawidłowo zorganizować sobie czas wolny.

2. Udział w zajęciach organizowanych przez świetlicę środowiskowo – socjoterapeutyczną „Uśmiech Dziecka”.

 

  • Zajęcia socjoterapeutyczne,
  • Zajęcia wychowawcze,
  • Zajęcia dydaktyczne.

 

 

 

  • Uczeń zna prawidłowy model życia funkcjonowania w środowisku.

3. Rodzinna aktywność fizyczna.

  • Festyn „Rodzinnie i zdrowo na sportowo”.

 

  • Integracja rodziców ze społecznością szkolną.

 

4. Sportowy Dzień Dziecka.

  • Organizacja sportowych konkurencji.
  • Uczeń zna zasady gry fair play,
  • Uczeń współdziała w zespole.

2.

Promocja zdrowia poprzez prawidłowe odżywianie.

1. Propagowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

  • Udział uczniów w akcji „Szklanka mleka”,
  • Wprowadzenie zdrowej żywności do sklepiku szkolnego,
  • Wpojenie nawyku spożywania drugiego śniadania,
  • Prawidłowo ułożony jadłospis.

 

  • Uczeń codziennie pije 0,25l mleka smakowego lub białego,
  • Uczeń spożywa odpowiednio zbilansowane i urozmaicone posiłki,
  • Uczeń spożywa drugie śniadanie.

2. Kulturalne spożywanie posiłków.

  • Wpojenie uczniom nawyku kulturalnego jedzenia,
  • Dbanie o miejsce spożywania posiłków,
  • Zawieszenie gazetki na jadalni nt. zdrowego odżywiania się.

 

  • Uczeń potrafi kulturalnie spożywać posiłki,
  • Uczeń zna zasady zachowania się przy stole i na jadalni.

3.

Higiena zdrowia fizycznego i psychicznego.

1. Higiena jamy ustnej.

  • Udział uczniów w programie fluoryzacji zębów.

 

  • Uczeń dba w sposób prawidłowy o higienę jamy ustnej.

 

2. Higiena okresu dojrzewania.

  • Pogadanki na lekcjach przyrody i WDŻ.

 

  • Uczeń dba o higienę swojego ciała.

 

3. Szczepienia uczniów.

 

  • Wpojenie nawyku terminowego szczepienia.

 

  • Uczeń pamięta o terminach swoich szczepień.

 

4. Higiena zdrowia psychicznego.

  • Pogadanki, prelekcje dla rodziców i uczniów prowadzone przez pedagoga i psychologa szkolnego.

 

  • Uczeń wie gdzie może otrzymać pomoc.

 

5. Poprawa warunków pracy nauczycieli i uczniów.

  • Zadbanie o wystrój klas szkolnych i korytarzy.

 

 

  • Uczniowie dbają o swoje klasy, potrafią wykonać pracę na określony temat.

4.

Promocja zdrowia poprzez realizację programów profilaktycznych.

1. „Trzymaj Formę”.

  • Zapoznanie uczniów z zasadami zdrowego żywienia,
  • Kształtowanie zasad aktywnego stylu życia.
  • Uczeń potrafi prawidłowo się odżywiać.
  • Uczeń prowadzi aktywny styl życia.

 

2. „Zachowaj Trzeźwy Umysł”.

 

 

  • Promowania wśród uczniów profilaktyki uzależnień,
  • Upowszechnienie wzorców i postaw prozdrowotnych,
  • Podnoszenie sprawności fizycznej i prowadzenie zdrowego stylu życia.
  • Uczeń jest świadomy o szkodliwym wpływie alkoholu, narkotyków, papierosów i innych używek na jego organizm,
  • Uczeń propaguje zdrowy styl życia,
  • Uczeń potrafi dokonywać prawidłowych wyborów.

 

3. „Żyjmy zdrowo”.

 

  • Ochrona zdrowia zagwarantowana pełnym bezpieczeństwem,
  • Pobudzanie w uczniach świadomości i odpowiedzialności za własne zdrowie.
  • Uczeń dba o higienę osobistą i otoczenia,
  • Uczeń zna zasady prawidłowego odżywiania,
  • Uczeń wie jak ważna jest aktywność ruchowa w życiu człowieka.

4. „Szkoła bez przemocy”.

 

  • Przeciwdziałanie przemocy w szkołach przez zwiększenie świadomości problemu,
  • Zmiana postaw wobec zachowań agresywnych,
  • Dostarczenie szkołom wsparcia i narzędzi, które zwalczać będą zjawisko przemocy.
  • Uczniowie uczestniczą w apelach „Precz z agresją”,
  • Uczniowie pełnią wraz z nauczycielami dyżury śródlekcyjne,
  • Uczeń reaguje i nie jest obojętny na zachowania agresywne.

5. „Bezpieczna i przyjazna szkoła”.

 

  • Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym,
  • Zapewnienie bezpieczeństwa w szkole.
  • Uczeń nie stosuje agresji wobec siebie i swoich kolegów, koleżanek.

 

6. „Na dobry start”.

  • Upowszechnienie bezpiecznych zasad poruszania się w ruchu drogowym rowerowym,
  • Poznanie walorów przyrodniczych, etnograficznych okolicy,
  • Podniesienie poziomu świadomości dzieci o konieczności stosowania elementów odblaskowych.
  • Uczeń wie, jak należy poruszać się w ruchu drogowym,
  • Docenia walory otaczającej go przyrody,
  • Uczeń ma świadomość konieczności stosowania elementów odblaskowych na ubraniach.

7. „Ratujemy i uczymy ratować”.

  • Nauka podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy,
  • Nauka prawidłowego zachowania w sytuacjach ratujących życie.
  • Uczeń ma świadomość jak ważne jest udzielenie pierwszej pomocy,
  • Uczeń potrafi w sposób prawidłowy ocenić sytuację,
  • Uczeń zna podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy.

8. Terapia wad wymowy.

  • Zajęcia logopedyczne.
  • Uczniowie z wadami wymowy objęci są pomocą szkolnego logopedy.