STRONA GŁÓWNA

 
 

      

                                                                                                                                                                 SZKOLNY KOORDYNATOR PROJEKTÓW - JOANNA PIEKARZ

  O PROJEKCIE GIMNAZJALNYM

 

  REGULAMIN realizacji projektu edukacyjnego

   

Czy realizacja projektu edukacyjnego jest obowiązkowa w roku szkolnym 2010/2011?

Każdy uczeń gimnazjum musi uczestniczyć w co najmniej jednym projekcie edukacyjnym. Obecni drugoklasiści mają na to czas do końca przyszłego roku szkolnego. Termin realizacji projektu, zgodnie z treścią rozporządzenia (szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego określa dyrektor gimnazjum w porozumieniu z radą pedagogiczną), jest ustalany w szkole. Przesuwanie udziału w projekcie do III klasy wydaje się jednak mniej korzystne, ponieważ uczniowie, ze względu na przygotowania do egzaminu gimnazjalnego, będą mieli mniej czasu na realizację projektu.

Czy obecni trzecioklasiści muszą realizować projekty edukacyjne?

Uczniowie obecnych klas III nie są zobowiązani do realizacji projektu. Mogą jednak pracować tą metodą, ponieważ pozwala ona rozwijać cenne umiejętności. Decyzję w tej sprawie podejmuje nauczyciel.

Czy uczeń może realizować więcej niż jeden projekt edukacyjny? Jeśli tak, to czy każdy z nich będzie uwzględniony na świadectwie ukończenia gimnazjum?

Uczeń może realizować więcej projektów, lecz na świadectwie ukończenia gimnazjum zostanie wpisany tylko jeden - ten, który sam wskaże.

Co stanie się w sytuacji, gdy uczeń nie zrealizuje projektu?

Uczeń nie uzyska wpisu o realizacji projektu na świadectwie i otrzyma stosowną ocenę zachowania.
Czy udział ucznia w projekcie może zakończyć się oceną z jednego lub kilku przedmiotów?

Zapis rozporządzenia wskazujący na wpływ udziału w projekcie na ocenę zachowania ucznia nie wyklucza uzyskania oceny z jednego lub kilku przedmiotów. Decyzja dotycząca tej kwestii podejmowana jest na poziomie szkoły. Należy jednak pamiętać, że w metodzie projektu ocena wyrażona stopniem nie jest najważniejsza. Uczeń powinien otrzymać od nauczyciela przede wszystkim informację zwrotną na temat swojej pracy na poszczególnych etapach projektu.
Czy przedsięwzięcia realizowane w szkołach ramach projektów unijnych mogą być uznane za projekty gimnazjalne?

Jeżeli uczniowie w ramach projektu unijnego będą realizować zespołowe, planowe działanie mające na celu rozwiązanie jakiegoś problemu pod opieką nauczyciela i z zachowaniem kolejnych etapów, innymi słowy - jeśli projekt spełnia wymagania rozporządzenia, nie ma przeszkód, aby udział w nim wpisać na świadectwie ukończenia gimnazjum.
Jak liczny powinien być zespół projektowy?

Rozporządzenie nie narzuca, ilu uczniów powinno tworzyć poszczególne zespoły projektowe. Wiadomo jednak, że najbardziej efektywnie pracują zespoły małe, liczące od 3 do 5 osób.
W jaki sposób powinno się dobierać członków zespołów projektowych?

Zespół projektowy powinien być zróżnicowany pod względem płci, potencjału intelektualnego, uzdolnień itp. Nie zaleca się doboru losowego, niedopuszczalny jest też podział na uczniów lepszych i słabszych. Przyznanie uczniom całkowitej swobody w zakresie doboru nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ może doprowadzić do sytuacji, w której niektóre osoby nie zostaną wybrane do żadnego z zespołów i będą czuły się odrzucone. Poza tym udział w projekcie jest doskonałą okazją do uświadomienia uczniom, że w życiu nie będą współpracować tylko z tymi osobami, z którymi by chcieli. Bardzo cenna w tworzeniu zespołów może okazać się pomoc wychowawcy.
Czy uczniowie z różnych klas mogą pracować w jednym zespole projektowym?

W treści rozporządzenia nie ma przeciwwskazań, aby w skład zespołów projektowych wchodzili uczniowie z różnych klas. Decyzje dotyczące tego typu rozwiązań organizacyjnych podejmowane są na poziomie szkoły.
Jak długo powinna trwać realizacja projektu gimnazjalnego?

Czas realizacji projektu zależy od jego tematu i specyfiki - może to być do kilku tygodni do kilku miesięcy.

 

 

Źródło informacji: Wydawnictwo "Nowa Era

   

WSZYSTKO O PROJEKTACH - strona www CEO

ROK SZKOLNY 2017/2018

  2017/2018 PROJEKTY GIMNAZJALNE - DOKUMENTACJA

TEMAT                                    

AUTOR

PREZENTACJA

NAUCZYCIEL
OPIEKUN

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
wzór zaświadczenia      

ROK SZKOLNY 2016/2017

   2016/2017 PROJEKTY GIMNAZJALNE - DOKUMENTACJA

TEMAT                                    

AUTOR

PREZENTACJA

NAUCZYCIEL
OPIEKUN

  „Rekordziści w świecie zwierząt”

1. Monika Ordys
2. Ewa Sławińska

>>>zobacz<<<

 

mgr Ilona Wąsowicz

 nauczyciel informatyki

  „Najdłuższe rzeki świata”

 

1. Sebastian Adamik

>>>zobacz<<<

mgr Ilona Wąsowicz

 nauczyciel informatyki

„Piłka nożna - Legia Warszawa”

1. Patryk Żaba

>>>zobacz<<<

 

mgr Ilona Wąsowicz

 nauczyciel informatyki

"E-sport"

1. Lekston Alan
2.
Mikła Jakub
3.
Kaszubowski Paweł
4.
Połetek Dominik

>>>zobacz<<<

 

mgr Ilona Wąsowicz

 nauczyciel informatyki

 

  „Programowanie w scratchu – quiz chemiczny”

1. Kacper Olszowski

2. Siudut Jakub

3. Jaroszewski Kamil

 

>sprawdź swoją wiedzę<

 

mgr Ilona Wąsowicz

mgr Joanna Piekarz 

  Modele cząsteczek  zasad i soli

1. Marczewski Stando Szymon,

2. Szymandera Jakub

 

mgr Joanna Piekarz 
nauczyciel biologii i chemii

  Ważni ludzie, ważne wydarzenia, ważne miejsca –

      nasza dzielnica Ostrowy Górnicze

1. Dobrakowski Miłosz
2. Głowania Kacper
3. Wanik Kacper

>>>zobacz<<<

 

 

mgr Dorota Adamczyk

nauczyciel historii 

  Wulgaryzmy w języku polskim

1. Szczepański Piotr
2. Marzec Marcelina
3. Tomalak Julia

 

mgr Jadwiga Grodecka

nauczyciel  j. polskiego

  To fizyka – to nie magia

1. Bukowska Maria

2. Korzec Weronika

3. Podlejska Weronika

 

mgr Anna Purchla

nauczyciel fizyki

  Historia klubu FC Barcelona

1. Jach Mariusz

2. Nowak Maciej

3. Połącarz Paweł

 

mgr Marek Mizgajski

nauczyciel wych. fizycznego

  Wybrane diety i ich wpływa na zdrowie człowieka

1. Dubaj Sara

2. Dziadek Oliwia

3. Galaś Martyna

 

mgr Anna Pietraszkiewicz

nauczyciel techniki

wzór zaświadczenia      
       
ROK SZKOLNY 2015/2016
DOKUMENTACJA DLA OPIEKUNA PROJEKTU

TEMAT                                    

AUTOR

PREZENTACJA

NAUCZYCIEL
OPIEKUN

  Who better knows English language, men or women?

    Kto lepiej posługuje się językiem angielskim, mężczyźni

    czy kobiety?

 

1. Emilia Fudalewska
2. Wiktoria Staroń
3. Klaudia Schufreida
4. Patrycja Bronikowska
 

Prezentacja projektu w formie gazetki ściennej

mgr Olga Chodakowska

 nauczyciel języka angielskiego

   Historia mody

1.Korepta Milena
2. Pasek Agnieszka
3.Sobota Julia

>>>zobacz<<<

 

mgr Dorota Adamczyk

nauczycie historii 

 

1. 
2.
3.

 

 

  Wpływ gier komputerowych na zachowania uczniów

      naszej szkoły

1. Brian Górnik
2. Piotr Wołek
3. Karol Chruzik
4. Szymon Kurczyna

5. Kacper Królikowski

>>>zobacz<<<

mgr Marta Patyk

 nauczyciel informatyki

wzór zaświadczenia      
       
ROK SZKOLNY 2014/2015
DOKUMENTACJA DLA OPIEKUNA PROJEKTU

TEMAT                                    

AUTOR

PREZENTACJA

NAUCZYCIEL
OPIEKUN

  Ile chemii jest w biologii? Pierwiastki życia

 

1. Marcelina Zygan 
2.
Emilia Waluga
3.
Natalia Dymarska

4. Izabela Głodek

5.  Patrycja Górka

6.  Weronika Szymańska

7. Wiktoria Mucha

DNA budowa

 

Izolacja DNA

 

Ile chemii jest w biologii?

 

mgr Joanna Piekarz 
nauczyciel biologii i chemii

„Silnik elektryczny – pomoc dydaktyczna domowej roboty

1. Joanna Trzaska

2. Szymon Połetek

 

mgr Anna Purchla

nauczyciel fizyki

Fizyka na wesoło dla dzieci.

1. Kronenbach Patrycja

2. Wiktora Chrut

 

mgr Anna Purchla

nauczyciel fizyki

Owad i jego otoczenie. Interpretacja tematu z zastosowaniem różnych

       technik plastycznych.

1.  Maja Świąder

2. Maja Juszczuk

3. Natalia Arwaj

 

mgr Joanna Kozłowska

nauczyciel  plastyki

Znajomość historii polski wśród mieszkańców zagłębia - quiz

1. Adamik Paulina
2.
Kozłowski Piotr
3.
Moskwa Małgorzata
4.
Sokołowska Sandra

 

mgr Dorota Adamczyk

nauczycie historii

  Mali sportowcy- zajęcia ruchowe dla najmłodszych

1. Patryk Mikła

 

mgr Jakub Wiśniewski
nauczyciel wych. fizycznego

  Travelling around the UK 1. Chudek Ewa
2. Czekaj Katarzyna
3. Dębski Konrad
4. Kowal Paweł
5. Szymula Karolina
Prezentacja projektu w formie gazetki ściennej mgr Olga Chodakowska  nauczyciel języka angielskiego
       
ROK SZKOLNY 2013/2014
DOKUMENTACJA DLA OPIEKUNA PROJEKTU

TEMAT                                  

AUTOR

PREZENTACJA

NAUCZYCIEL
OPIEKUN

  Ameryka Północna

 

1. Jakub Dybała
2. Przemek Mordzewski

>>>ZOBACZ<<<

mgr Bożena Błaszkiewicz
nauczyciel geografii

  Zdrowe odżywianie

Kwasy tlenowe i beztlenowe

1. Arciemień Klaudia
2.
Kisiel Michał

 

 

mgr Joanna Piekarz 
nauczyciel biologii i chemii

  „Linking Park - historia zespołu”

1. Daniel Podlejski,
2. Szymon Zadęcki,
3. Aleksander Skiba

 

mgr Bartłomiej Ślefarski

nauczyciel muzyki

Zamki, które znamy, zamki, które warto poznać

1. Klaudia Górska
2. Jakub Pajor
3. Maciej Łądka
4. Paweł Walotek

 

mgr Dorota Adamczyk

nauczycie historii

ROK SZKOLNY 2012/2013
  DOKUMENTACJA  OPIEKUNA PROJEKTU

TEMAT                                    

AUTOR

PREZENTACJA

NAUCZYCIEL
OPIEKUN

  KOLOROWA CHEMIA

 

1. Krawczyk Grzegorz
2. Muszyński Dominik
3.Pietraszkiewicz Weronika
4. Soczówka Daria
5. Tomczyk Patrycja

>>>ZOBACZ<<<

mgr Joanna Piekarz
nauczyciel biologii i chemii

  Czy wiesz co jesz?
     Organizm człowieka
     jako mini laboratorium
     chemiczne.

 

1. Gadomska Oliwia
2. Kulesza Aleksandra
3. Majak Aleksandra
4. Śpiewak Natalia

 

mgr Joanna Piekarz 
nauczyciel biologii i chemii

  Fizyka w doświadczeniach
     i życiu codziennym



.

 

1. Kacper Chojnacki
2. Paweł Dudek
3. Konrad Środa
4. Przemysław Wąs
5. Kacper Wójcik

 

mgr Anna Purchla

nauczyciel fizyki

 

ROK SZKOLNY 2011/2012

DOKUMENTACJA DLA OPIEKUNA PROJEKTU

2011/2012 PROJEKTY GIMNAZJALNE - DOKUMENTACJA - KLASA II a

PROJEKTY - KLASA II a - spis tematów

      O. Sierka,  S. Filipowska, P.Wójcik, K. Dobrakowska, K. Koza:

                                  Zbiorniki pochodzenia antropogenicznego, ich znaczenie w przyrodzie i życiu człowieka na przykładzie zbiorników w dzielnicy Kazimierz Górniczy

   2011/2012 PROJEKTY GIMNAZJALNE - DOKUMENTACJA - KLASA II bi

   PROJEKTY - KLASA II bi - spis tematów

   
TEMAT                                     AUTOR PREZENTACJA
   

  „Wielcy polscy odkrywcy i badacze” - E. Jaworski, S. Pitek

>CZYTAJ<

  „Wielcy polscy odkrywcy i badacze” - L. Kluza, E. Mondrowska

>CZYTAJ<

  „Wielcy polscy odkrywcy i badacze” - A. Węgrzyn

POLSKIE WYNALAZKI

"Lekkoatletyka" - K. Liwiński, Ł. Cupiał , P. Pikos

LEKKOATLETYKA

"Instrumenty muzyczne" - P. Kostrzewa

INSTRUMENTY KLAWISZOWE

"Instrumenty muzyczne" - K. Kowal

STRUNOWE INSTRUMENTY MUZYCZNE

"Instrumenty muzyczne" - M. Mosur

DĘTE INSTRUMENTY MUZYCZNE

ROK SZKOLNY 2010/2011

   2010/2011 PROJEKTY GIMNAZJALNE - DOKUMENTACJA

  ŁUKASZ MALINOWSKI

  

PREZENTACJA - NARZĄDY ZMYSŁÓW - WZROK

SPERKA MONIKA
PAZDERSKA EWA
NOWAK ANGELIKA
ŻELAZNA JOANNA

 

PREZENTACJA - POMNIKI PRZYRODY W SOSNOWCU

 

Copyright © 2009 www.zso6.neostrada.pl , All rights reserved.  Designed by: nolia